Check out my freehand nail art in the folders/pages above this line :) - Se min frihånds nail art i fanebladene over denne linie :)



mandag den 12. december 2011

The Christmas Story: Windy and snowy break of dawn, day 2 - Jule historien: Blæsende morgengry med snevejr, dag 2



Dansk, længere nede.

Just like the little mouse had thought, it started to snow during the windy night. When she woke in the very early hours of the morning the sky was clearer, but the wind was still whirling the snow around, and it covered the bushes in the garden. She looked forward to seeing the children play in the snow. Yes, winter had come, and before she curled up for another snooze, her last thought was, that she was happy to be a house mouse with her own apartment.
To be continued…
Det var ganske rigtigt begyndt at sne i løbet af natten, lige som den lille mus havde regnet med. Da hun vågnede i de tidlige morgentimer, var himlen lysere, men det sneede fortsat og det føg, så buskene i haven var dækket til. Hun glædede sig til at se børnene lege i sneen. Jo, det var blevet vinter, og hun før hun igen rullede sig sammen for at sove videre, tænkte hun på, hvor glad hun var over at være en husmus med egen bolig.
Fortsættes…

In this very easy to do manicure I used two coats of China Glaze Blue Year’s eve. When dry I sponged my tips with OPI Alpine Snow twice. I wanted to make it windy with snow swirling so I made the top line uneven. With a small dotting tool (you could use a toothpick) I dotted snow on the midnight blue sky. Finally I added Seche Vite. It wasn’t until I was in the middle of the mani, that I realized, that it looks like the background in the Tuborgs Christmas beer cartoon :)
I denne lette og enkle manicure lagde jeg først 2 lag China Glaze Blue Year’s eve, og da det var tørt duppede jeg a 2 omgange med en finkornet svamp ”sneen” på med OPI Alpine Snow. Med en dotting tool (du kan bruge en tandstikker) prikkede jeg sneen på. Til slut brugte jeg Seche Vite top coat. Jeg var halvvejs henne i manicuren inden det gik op for mig, at farverne mindede mig om baggrunden i Tuborgs juletegnefilm :)

6 kommentarer:

  1. Such a cute story ad very cute mani:)Love it:)

    SvarSlet
  2. Thanks Mimi, I'm glad you like it, I have a lot of fun planning and writing and rewriting it LOL

    SvarSlet
  3. de negle ville jeg super gerne have kendt da det sneede... hmm, det må jeg jo have til gode til næste år... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehehe, så må du huske dem, når det begynder at sne igen ;)

      Slet
  4. weeh, de ligner Tuborg Julebrygs "logo" :-) Men flot er det :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehehe, ja, det gør det - tusind tak Linda!

      Slet

Please do NOT link spam! Comments with links will very likely be removed. If you want me to look at your blog, send me an email!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...